sâmbătă, 30 octombrie 2010

Refuz

Refuz orice!
Refuz să cred că mai sunt eu, refuz să cred că idealurile la care am visat se vor mai îndeplini, refuz să îmi mai fac iluzii.
Tind să cred că tot ce am visat până acum au fost doar niște vise deșarte, imaginația bogată a unui copil, adolescent și în cele din urmă tânăr.
Visele sunt ale noastre, ale tuturor, nimeni nu ni le poate interzice, nimeni nu ni le poate lua. Dar sunt momente în viață când constați că ai ajuns să crezi mult prea mult în anumite chestii pe care ți le dorești cu atât de multă ardoare, și constați ca ești atât de "cretin" încât nu ești în stare să faci nici măcar pe jumătate, sfert, un pic de tot din ceea ce ți-ai dorit.
A trecut atât de mult timp în care m-am îmbătat în propria mea sudoare, atât de mult timp în care am încercat să par că sunt ceea ce îmi doream să fiu, visam să fiu..., și să ajung..., aveam impresia că totul în jurul meu conspiră pentru idealul meu. Dar totul nu a dus decât la o deziluzie urmată de o dezamăgire de proporții incomparabile. Când începi să realizezi, că tot ceea ce tu ai avut impresia că clădești, nu te-a condus decât în vârful unei pante foarte abrupte, pe care este inevitabil să nu aluneci, ajungi sa te consideri un cretin.
Eu nu mă consider. Am ajuns să trăies cu convingerea că sunt un CRETIN.
Sunt un cretin ce acum alunecă la vale foarte încet pe o pantă exagerat de lungă, și nu poate face nimic, nimic ce ar putea să îl oprească din cădere, orice crede că face bine, nu duce decât ca panta pe care alunecă sa se lungească, iar tot ce face prost e de la sine înțeles că este foarte prost.
În cretinătatea mea tind să mai cred și să sper că voi ajunge în josul pantei, voi zace, dar ma voi dezmetici și voi avea puterea și curajul de a o lua din nou de la capăt. Sunt un cretin, și mai presus de toate un cretin optimist. Tind să cred că posed un optimism dus până la limită.
Dar sunt un CRETIN!!!
Tot ce zic și tot ce fac sunt doar urmări și consecințe ale unui cretinism extrem. Oricât aș încerca să schimb acest aspect este un lucru făcut în zadar. Un cretin NU se poate schimba. Dacă până acum am avut convingerea s cred că totul se mai poate schimba, acum REFUZ să mai cred că un cretin se poate schimba, un cretin, născut cretin, crescut cretin, va rămâne CRETIN tot restul vieții.
Sunt un CRETIN care care REFUZĂ să mai creadă.
REFUZ orice! Refuz să mai cred, dar sunt un cretin.























CRETÍN, -Ă, cretini, -e, adj., s. m. și f. (Persoană) care suferă de cretinism; imbecil, idiot. ♦ (Om) stupid, absurd. – Din fr. crétin.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de RACAI | Greșeală de tipar | Permalink

CRETÍN ~i m. 1) Om bolnav de cretinism. 2) fig. Persoană lipsită de inteligență; nătărău; nătâng; neghiob; nerod; tâmp; tont; năuc; prost. /
Sursa: NODEX | Adăugată de siveco | Greșeală de tipar | Permalink

Niciun comentariu: